Harry move over - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Barbara Andeweg - WaarBenJij.nu Harry move over - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Barbara Andeweg - WaarBenJij.nu

Harry move over

Door: Barbara Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Barbara

31 Maart 2015 | Nederland, Oud-Beijerland

Kalispera (Grieks voor goede avond) beste lezer,

YES! Ik ben bijna afgestudeerd voor mijn Hbo Bachelor of Social Work! Een aantal dagen geleden heb ik te horen gekregen dat ik mijn scriptie (met een 9,5!) en examenportfolio (met een 8) heb behaald. En dit betekent dat mij nog slechts één opgave rest: namelijk de verdediging van mijn scriptie en daarop aansluitend hét examengesprek. Dit alles gaat plaatsvinden op 9 april. En slechts 4 dagen later, op 13 april om precies te zijn, begin ik aan mijn grote avontuur....

Reizen is altijd al mijn ding geweest. Mijn ouders namen mij vroeger al overal mee naartoe (Frankrijk, Italië, Portugal, Indonesië, etc.) en op latere leeftijd heb ik ook zelf de nodige reizen gemaakt (Griekenland, Spanje, Egypte, Taiwan, etc.). Tijdens het schrijven van mijn scriptie begon het weer te kriebelen. Hartstikke leuk hoor, dat afstuderen, maar wat moest ik in godsnaam daarna gaan doen? Ik zou heel graag in de jeugdzorg willen werken, maar de kans op een baan in die sector is op dit moment zeer gering. En eigenlijk wilde ik het liefst eerst even wat anders, even ertussenuit, voordat het ‘echte huisje-boompje-beestje leven met vaste baan’ begint. Backpacken was mijn eerste ingeving. Maar omdat ik ruim een jaar geleden ben gaan samenwonen met de leukste persoon op aarde en ons lieve poezenkind, is het van sparen niet echt gekomen. Dus bedacht ik me dat een tijdje werken in het buitenland wellicht de oplossing was.

Na de termen ‘werken’ en ‘buitenland’ op google in te hebben ingetikt kwam ik al gauw op de vacature voor reisleider op een zonnige bestemming in Europa voor de Sundio Group terecht. Het klonk mij meteen als muziek in de oren, maar dacht dat ik niet aan de voorwaardelijke eisen zou voldoen. Ik heb immers totaal geen ervaring of opleiding in de toeristische sector. Dit bleek echter geen must. Na een goed gesprek met die leukste persoon op aarde besloot ik er eens goed over na te denken. Het ging om een half jaar op een onbekende bestemming. Best een lange tijd zo zonder Hidde, mijn familie, vriendinnen en poezenkindje. Ik liet het even bezinken en schreef verder aan mijn scriptie, wat overigens een hels karwei was.

Ik betrapte mijzelf erop dat ik na enkele weken steeds bleef kijken of de vacature nog openstond. Dit was voor mij een teken dat ik ervoor moest gaan. En zo geschiedde. Ik vulde het sollicitatieformulier in, kreeg een positieve mail terug, kreeg een telefonisch sollicitatiegesprek en werd uitgenodigd voor een selectiedag. Op deze dag waren zo’n 20 sollicitanten aanwezig en moesten we van alles doen. Rollenspellen, het behandelen van casussen en het geven van een presentatie over een bestemming aan een panel en de rest van de sollicitanten. Uiteindelijk zijn er, meen ik, 4 van deze mensen aangenomen. En whoehoeee ik ben er daar dus één van. Lucky bastard die ik ben!

Sindsdien is het allemaal heel snel gegaan. Ik ben geplaatst op de bestemming Corfu, een prachtig groen Grieks eiland gelegen in Ionische zee! Corfu ligt links bovenin Griekenland ter hoogte van Albanië (ik heb voor het gemak even een afbeelding van de kaart toegevoegd). Ik heb een tweedaagse training gehad en (een deel van) mijn team ontmoet. En ook zijn mijn tickets al geboekt: 13 april vlieg ik om 6.45 uur met Transavia vanaf Schiphol naar Athene (vluchtnummer 6867). Na een tussenstop van 6 uur (!) vlieg ik met Olympic Air door naar Corfu (vluchtnummer A3404), waar ik ’s avonds om 18.10 uur aankom. Dit is de lokale Griekse tijd, die een uur voorloopt op onze Nederlandse klok.

Vanaf 13 april ben ik dus een Corfioot (klinkt nogal idioot, vind je niet?) en werk ik als reisleidster voor de Sundio Group. De Sundio Group heeft meerdere merken onder zich. Ik zal gaan werken voor het merk Sunweb. Jullie kennen vast de populaire marketinguiting Harry van de Sunweb wel. Er komen regelmatig reclames op tv met hem in de hoofdrol (Zo niet, zie https://www.youtube.com/watch?v=YYzzjgWsJOc). Nou Harry, move over, want hier komt Barry! (Leuk woordgrapje verzonnen door mijn vader. Ik vraag je vriendelijk mij niet zo te noemen, dit vind ik op zijn zachts gezegd verschrikkelijk. Alleen mijn vader mag dat). Naast de gasten van Sunweb zal ik ook de gasten van Sudtours en Jiba ontvangen. Mocht je de komende zomer dus met een van deze reisorganisaties naar Corfu gaan, is de kans groot dat ik je reisleidster word! Leuk hé!

Ik heb er echt ontzettend veel zin in! Maar natuurlijk vind ik het ook erg spannend. Er komt heel veel kijken bij het vak reisleider en het zal hard werken worden. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden en hoe het met mijn heimwee gesteld zal zijn. Ik ben nooit langer dan 3 weken van huis geweest en de afgelopen 4 jaar nooit langer dan 3 weken zonder Hidde! Dus dat zal flink wennen worden. Veel mensen vragen aan mij wat Hidde ervan vindt dat ik zo lang wegga. Daarvoor moeten jullie natuurlijk bij hem zijn, maar hij vindt het goed dat ik mijn dromen naleef en stimuleert me juist om te gaan. De schat. Uiteraard zal hij bij mij langskomen op Corfu, en omdat mijn lieve vriendinnetje Clasine met haar grote liefde gaat trouwen ben ik op 18 en 19 juni even terug in Nederland. Een fijn moment om Hidde, mijn (schoon)ouders, vriendinnen, etc. weer even te zien!

Alhoewel ik het onwijs leuk vind om zo lang op Corfu te wonen en werken, zijn er een aantal gebeurtenissen waarvan ik het ontzettend jammer vind ze te moeten gaan missen:

- Met stip op 1 de partnerregistratie en het feest van mijn schoonbroer en schoonzus op 1 juni. Ik hoop dat jullie een ontzettend mooie, liefdevolle dag gaan hebben!!
- De komst van de Zuid Afrikaanse vriend van mijn schoonzusje eind april. Ik had hem ontzettend graag willen ontmoeten, maar dat gaat zeker nog gebeuren! Geniet samen!!
- Mijn eigen diploma uitreiking in juni zal ik helaas ook moeten missen.
- Het vrijgezellenfeestje van bride to be Clasine. Have fun meiden!!
- De diploma-uitreiking van mijn vriendin Loes. Loes en ik gaan way back en kijken al jaren uit naar het moment waarop we eindelijk eens klaar zijn met school. Ze studeert Farmacie en zal officieel beëdigt worden enzo. Een hele happening dus. Ze heeft me al jaren geleden uitgenodigd voor dit moment. Helaas moet ik dit ook missen, maar we houden onze eigen uitreiking nog wel!

En zo zijn er vast nog dingen die ik vergeet en zal ik nog veel meer moeten gaan missen. Maar voor wat hoort wat denk ik dan maar. Ik hoop dat het zonnetje een hoop goed zal maken :).

Enfin. Ik ga maar eens een eind breien aan mijn eerste reisblog ooit. Ik heb namelijk nog een to do list waar je U (met een dikke, vette, onderstreepte hoofdletter) tegen zegt. Van het voorbereiden van mijn verdediging tot het regelen van verzekeringen en belastingtechnische zaken (ik ga als Nederlandse in Griekenland werken voor een Zwitserse werkgever. Heeeeel logisch. Vinden de fijne mensen bij de Belastingdienst ook), van het leren van Griekse woordjes tot het in laten innemen van mijn werkkleding (ik heb nou eenmaal niet zulke lange benen), van het stopzetten van mijn studenten OV (man, wat ga ik dat ding missen) tot het inplannen van afscheidsmomentjes met alle lieve mensen om mij heen. Wat ik overigens erg dramatisch vind klinken. Dat is het niet. Voor je het weet ben ik alweer terug, hoor! En zo nog 28348943 andere regelzaken waar ik jullie verder niet mee zal vermoeien.

Nog wat laatste dingen die ik kwijt wil:

Thank God for Skype! Het appartementje waar ik, als het goed is, kom te wonen heeft Wifi. Dus we kunnen skypen! Mijn skypenaam is: ‘barbaraandeweg’.

Voor een beeldimpressie van het prachtige Corfu, verwijs ik je graag door naar mijn Pinterest pagina: https://www.pinterest.com/barbaraandeweg/corfu-island/

Vind je het leuk om een mail te ontvangen wanneer ik een reisblog heb geschreven? Voer dan je e-mailadres hier ergens links op deze pagina in onder ‘Meld je aan voor de mailinglijst’.

Zo dat was het wel voor nu. Oeps. Deze eerste blog is best lang geworden. Ik ben niet zo goed in het beknopt beschrijven van dingen (mijn scriptie was ook al 96 pagina’s lang!). Ik ga mijn uiterste best doen om dit binnen de perken te houden.

Voor nu, kalinichta (welterusten in het Grieks. Ik moet alvast een beetje oefenen, toch?) en tot horens!

Liefs,

Barbara

  • 31 Maart 2015 - 22:17

    Hidde:

    Indi is een petitie gestart: wie geeft mij eten als ze er niet is?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Beste lezer, Welkom op mijn reisblog! Voor Sundio Group International ga ik ruim een half jaar aan de slag als reisleidster op het prachtige Griekse groene eiland Corfu, gelegen in de Ionische zee. Op deze reisblog zal ik af en toe verslag uit brengen van mijn avonturen en ervaringen, zodat ik jullie op de hoogte houd van hoe het met mij gaat. Hopelijk zullen er hier in de toekomst nog meer reisverhalen van andere reizen verschijnen. Als het aan mij ligt in ieder geval wel! Veel leesplezier! :) Liefs, Barbara

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 3549

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Oktober 2015

Reisleidster op Corfu

Landen bezocht: